Hét platform voor en over Amsterdam Zuid!

VERHOOG JE WEERSTAND MET DE ADVIEZEN VAN AMSTERDAM PLASTIC SURGERY

Gepubliceerd op: 25 maart 2020

Plastische chirurgie is topsport en vergt het uiterste van je lichaam om zo optimaal mogelijk te kunnen zorgen voor je cliënten. Een plastisch chirurg dient zowel fysiek als mentaal in top shape te zijn. Dit zijn persoonlijke adviezen van Dr Pirayesh van Amsterdam Plastic Surgery om het immuunsysteem te versterken. 

Het immuunsysteem beschermt ons tegen infectueuze stoffen en veranderde eigen cellen. Het gaat bacteriën, virussen, schimmels, parasieten en andere schadelijke micro-organismen te lijf, zodat je niet ziek wordt. Het immuunsysteem is dan ook een uiterst complex en efficiënt systeem. Er zijn een aantal essentiële stappen nodig om je immuunsysteem goed te laten functioneren, waaronder gezond eten, voldoende bewegen, stress vermijden en voldoende slapen.

 

 

VOEDINGSKEUZES

Het is belangrijk veel verse groenten en fruit, onverzadigde vetzuren met het liefst plantaardige eiwitten te eten. Daarnaast doe je er verstandig aan zo min mogelijk soja, alcohol, gluten, geraffineerde producten en suikers te nuttigen.

 

 

INTERMITTENT FASTING

Bij intermittent fasting, ofwel bij periodiek vasten, wissel je een periode van vasten af met een periode waarin je ‘normaal’ eet. De energie-inname wordt dan zoveel mogelijk beperkt, al betekent het niet dat er helemaal niets gegeten mag worden. Voldoende drinken blijft natuurlijk belangrijk. Water, thee en koffie – uiteraard zonder melk en suiker – mag daarom onbeperkt. Er zijn verschillende manieren waarop je aan intermittent fasting kunt doen. Dr Pirayesh houdt een schema van 16 uur vasten en 8 uur eten aan. De voordelen van vasten zijn: Gewichtsverlies, opbouw van eiwitten en spierweefsel, verlaging slechte LDL cholesterol en bloeddruk, ontstekingsremmende werking op het lichaam, cellulair herstel en het vasten is goed voor de hersenen en heeft anti-aging effect.

 

 

VOEDINGSSUPPLEMENTEN

Dr Pirayesh benadrukt dat supplementen bedoeld zijn als aanvulling op het normale voedingspatroon, aangezien hier al voldoende vitamines en mineralen in zitten. Pirayesh beveelt de volgende supplementen aan:

  • Multivitamine met Vitamine A, de acht Vitamine B soorten (B-complex), Vitamine C, Vitamine D, Vitamine E Vitamine K, Zink, selenium en magnesium
  • Visolie of vette vis, ubiquinol, kurkuma, biotine,  chondroitine en glutamine

 

 

>> Het artikel gaat verder onder de advertentie << 

 

>> Vervolg artikel << 

 

EN VERDER

Beweeg voldoende

Iedereen weet dat voldoende bewegen belangrijk is. Dr Pirayesh houdt zijn lichaam in shape met krachttraining en HIIT (High Intensity Interval Training). Daarnaast doet hij aan kitesurfen en skiën.

 

 

Weg met stress

Stress heeft een grote invloed op het immuunsysteem. Wie veel mentale stress heeft, is sneller verkouden en loopt een grotere kans op infecties. De hersenen en het immuunsysteem zijn nauw met elkaar verbonden. Spanning en overbelasting hebben bovendien een indirect effect op het immuunsysteem: stress werkt namelijk slechte eet-, drink- en leefgewoonten in de hand. Yoga en meditatie kunnen hierbij helpen.

 

Slaap genoeg

Korte nachten zijn een aanslag op onze weerstand. Mensen die weinig slapen, doen hun gezondheid tekort. Maar het is nu ook weer niet zo dat meer slaap altijd beter is. De universiteit van San Diego onderzocht het aantal uren slaap van een miljoen ouderen. Het bleek dat de gezondste ouderen gedurende hun volwassen leven niet meer dan zes of zeven uur per nacht hadden geslapen.

 

Handen wassen

Tachtig procent van de ziekteverwekkers waaronder (COVID-19) wordt via de handen verspreid. Helaas, vijf keer per dag 20 seconden lang de handen wassen – zoals wetenschappers aanraden – daar zijn de meesten van ons te lui voor. Maar het voorkomt echt ziekten – mits er ook grondig wordt afgedroogd. 

 

Koester vriendschappen 

Vriendschap verhoogt de weerstand zelfs in deze tijd van social distancing is het belangrijk om via (social) media contact te houden met vrienden en vooral ouderen.

 

Keep safe!

Dr PIRAYESH, PLASTISCH CHIRURG

  • Docent esthetische congressen: Amsterdam, Monaco, Parijs, Londen, Colombia, St Petersburg, China
  • Director CFA Amsterdam: International Course on Facial Aesthetics & Injectables
  • Bestuurslid Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie (NVPC)
  • Voorzitter Nederlandse Vereniging voor Esthetische Plastische Chirurgie ( NVEPC)
  • Eigenaar Amsterdam Plastic Surgery

 

 Tekst & Fotografie: Amsterdam Plastic Surgery

Gedeeld

verder lezen