Hét platform voor en over Amsterdam Zuid!

BEGIN DE WEEK FRIS

WORKOUT IN HET VONDELPARK

Gepubliceerd: 18 juni 2018 07:00

Nu we de zomer bijna kunnen aanraken, is het tijd om de laatste puntjes op de i te zetten wat betreft onze summer bodies. Niets fijner dan dit voor elkaar krijgen in de frisse buitenlucht. Wij hebben daarom een heerlijke workout voor je uitgezet! Neem een flesje water mee en duik het Vondelpark in, vandaag nog. Klaar voor de start?

fotocredits: Lisa Kroesen

STRETCH IT!
Begin met wat rek-en-strek oefeningen. Sla deze stap niet over! Door te stretchen maak je je spieren als het ware wakker, waardoor het bewegen een stuk flexibeler gaat en je de kans op blessures verkleint. Zoek een fijn plekje waar je de ruimte hebt om te bewegen (en niet omver gefietst wordt!) en voer een paar strekoefeningen uit. 

(MINI)RONDJE VONDELPARK
Om je hartslag omhoog te krijgen, kun je na het stretchen eerst een stukje joggen. Begin op een rustig tempo. Je kunt zelf bepalen hoe lang je wil hardlopen, maar als je daarna nog andere oefeningen gaat doen dan raden we 10 minuten aan. Een rondje Vondelpark is iets meer dan drie kilometer. 

fotocredits: Lisa Kroesen

TIJD VOOR HET ÉCHTE WERK

  • Zoek een plekje in het gras, want we gaan die buikspieren aan het werk zetten. Maak gebruik van de timer-functie op je telefoon en start met planken. Probeer jezelf uit te dagen door de plank te doen vanuit je handen. Houd 1 minuut vol, neem dan een halve minuut pauze en herhaal dit nog twee keer. Let op dat je rug niet gaat hangen of bol gaat staan, maar in rechte lijn staat met je benen. 
  • Zoek een bankje op – niet om uit te rusten, daar is later nog genoeg tijd voor! – en ga met je rug naar het bankje staan. Strek je armen op schouderhoogte vooruit terwijl je gaat zitten en sta meteen weer op. Herhaal dit 15 keer. Neem een korte tussenpauze, en voer deze set nog 3 keer uit. 
  • Tijd om die armen te trainen! Blijf met je rug naar het bankje gekeerd en plaats je handen op de zijkant. Laat jezelf loodrecht naar beneden zakken, tot je armen een hoek van 90 graden maken. Druk jezelf nu weer omhoog totdat je armen gestrekt zijn. Zorg dat je ondertussen dicht met je lichaam bij het bankje blijft. Best zwaar hè? 
  • Do you want more? Plak er dan nog een korte squat/lunge-sessie achteraan! Herhaal 3 sets van 30 squats en 30 lunges, met korte rustpauzes tussendoor. 

COOLING DOWN
Sluit je Vondelpark-workout af met nog wat korte strekoefeningen. Een cooling down zorgt ervoor dat je bloedsomloop zich weer geleidelijk aanpast aan je hartslag en je lichaam weer tot rust komt. Geniet van het groen en de relaxte sfeer en neem bovenal een momentje om trots te zijn op jezelf!

Tekst: Lisa Kroesen

Gedeeld

verder lezen

TERUGBLIK: ZUIDAS RUN

TERUGBLIK: ZUIDAS RUN

TERUGBLIK: ZUIDAS RUN Gepubliceerd op: Afgelopen vrijdag vond de tiende editie van de Zuidas Run plaats. Heb je om de een of andere reden dit moeten missen of wil je gewoon nog even nagenieten van dit sportieve spektakel, bij...