Hét platform voor en over Amsterdam Zuid!

TIPS VOOR EEN BEWUSTER 2019!

Gepubliceerd op: 8 januari 2019

Je leest het overal terug: we moeten meer tijd voor onszelf nemen om meer ontspannen de dag door te komen. Allemaal leuk en aardig dat bewuster leven, maar daar hebben we toch helemaal geen tijd voor? Niet is minder waar! Met deze tips train je heel eenvoudig je bewustzijn, waardoor je meer leert te genieten van het moment. Omdat er in 2019 nog heel veel prachtige momenten gaan komen!

 

 

ZET JE NOTIFICATIES UIT

Hoe vaak gebeurt het dat jij in een gesprek zit, maar afgeleid raakt door je telefoon die meldt dat je foto weer een nieuwe like heeft ontvangen? Waarschijnlijk te vaak. Laat je niet langer afleiden door al die onnodige notificaties. Je merkt al gauw dat real life gesprekken daardoor een stuk leuker worden!

NEEM DE OMGEVING IN JE OP

Het is natuurlijk heel fijn om naar je favoriete muziek te luisteren terwijl je keihard naar je volgende afspraak racet, maar hierdoor mis je zoveel van de omgeving. Neem de geluiden van de vogels in het park in je op, kijk naar de spelende kinderen en geniet van de details van alle mooie gebouwen om je heen. De volgende keer dus toch maar je headphones af en een versnelling lager pakken voor een bewuster fietstochtje. 

 

 

BEWUST GENIETEN VAN ETEN

Betrap jij jezelf er ook veel te vaak op dat je je avondeten binnen no-time hebt weggeslikt voor het grote scherm? Voor je het weet heb je een heel bord verorberd, maar eigenlijk geen idee wat je zojuist geproefd hebt. Probeer eens bewuster te eten. Je geniet zo niet alleen meer van je avondmaal, maar bent ook eerder verzadigd. Ideaal wanneer je op de pondjes wilt letten!

 

 

BEWUST ADEMEN

Probeer deze simpele ademhalingstip bijvoorbeeld eens uit, hier heb je slechts enkele minuutjes voor nodig. Adem diep in door je neus, houd je adem vervolgens even vast en blaas weer uit. Probeer je gedachten hierbij los te laten door volledig op je ademhaling te focussen. Vind je dat lastig? Probeer je dan eens voorstellen hoe je zuurstof naar bepaalde lichaamsdelen toe stroomt. Beginnen met de eerste ademhaling naar je voeten, all the way naar je kruin. Je zult snel merken dat je meer ontspannen wordt. De ideale oefening om je dag in alle rust mee te eindigen!

 

 

Tekst: Jeffrey Struijk

Gedeeld

verder lezen