Hét platform voor en over Amsterdam Zuid!

The Agency

 

Wie een huis te verkopen heeft, hoeft bij wijze van spreken enkel de deur te openen om de biedingen te zien binnenstromen. Dat heeft er volgens Karina Nippérus voor gezorgd dat makelaars lui en laks zijn geworden. Met het naar Nederland halen van het internationale kantoor The Agency stelt zij de klant weer centraal.

 

Mauricio en Kyle

 

Internationaal bereik

Hoewel Nippérus pas een jaar actief is met The Agency, kan het goed zijn dat je de naam al kent. Het kantoor schittert namelijk in de series Million Dollar Listing en The Real Housewives of Beverly Hills. “Mijn dochter volgde dat en vond het gezellig als ik meekeek. Zo maakte ik kennis met de visie van oprichter Mauricio Umansky en zag dat zijn werkwijze enorm voorloopt op wat we in Nederland gewend zijn. Hij heeft gewoon tachtig mensen op marketing gezet. Dat spreekt mij enorm aan, want daardoor zet hij de klant centraal. Dat klinkt logisch, maar gek genoeg is het nog steeds niet gebruikelijk. Dat is nou juist wat ik wél doe.”

 

Roemer Visscherstraat

 

Ontzorgen

Nippérus vervolgt: “Willen mensen bij voorkeur na hun werk een huis bezichtigen? Snap ik, dus dat regel ik dan. Zien verkopers op tegen bezichtigingen? Geen punt: wij zorgen voor een schoonmaakservice, zetten de juiste bloemen neer, regelen fraai beddengoed, kortom, ontzorgen. ‘We sell your house like it’s our own’ is ons motto. Ik ben ervan overtuigd dat die aanpak niet alleen leidt tot meer tevredenheid, maar ook tot een hogere opbrengst.’

 

Kantoor Van Eeghenstraat

 

Moderne aanpak

Nippérus is met haar boetiekkantoor neergestreken in de statige Amsterdamse Van Eeghenstraat in Oud-Zuid. Een prijzige plek, die ze zich kan permitteren door successen te leveren. “De wereld is enorm veranderd, waarom de makelaardij dan niet? Qua courtage speel ik graag met een incentive”, aldus Nippérus, die zich ook op een ander vlak ondernemend toont. “Ik heb de franchiselicentie van The Agency voor heel Nederland en zoek makelaars die voor zichzelf willen werken, maar met ondersteuning vanuit onze backoffice in Amsterdam. Mensen die het net als ik leuk vinden om de markt in beweging te zetten, die snappen dat makelaars dienstverleners zijn en die uiteraard streven naar resultaten die staan als een huis.”

 

Tekst & Beeld: The Agency